Strona główna
IT
Tutaj jesteś

Własny dział informatyczny czy outsourcing IT – na co się zdecydować?

1 maja 2023 outsourcing IT


Gdy firma potrzebuje wsparcia IT, może uzyskać je na dwa sposoby – przez własny dział IT lub przez firmę outsourcingową.

Decyzja pomiędzy wybraniem obsługi takie jak outsourcing IT a utrzymaniem wewnętrznego działu IT zależy od kilku czynników, które warto uwzględnić przed jej podjęciem. Co wybrać?

Outsourcing usług informatycznych:

Outsourcing informatyczny, także określany jako outsourcing IT, jest usługą polegającą na zleceniu działań w ramach IT zewnętrznej firmie, na przykład itcenter.pl, która od lat specjalizuje się w ich świadczeniu. Kiedy warto zdecydować się na taką ofertę?

Niskie koszty

Outsourcing usług IT może być bardzo opłacalny, zwłaszcza dla małych i średnich firm. Eliminuje konieczność zatrudniania dedykowanego personelu IT, zakupu drogiego sprzętu i oprogramowania oraz zarządzania infrastrukturą.

Wysoka jakość obsługi

Firmy prowadzące outsourcing IT specjalizują się w różnych obszarach i często dysponują zespołem ekspertów o zróżnicowanych umiejętnościach i doświadczeniu. Dzięki temu zapewniają swoim klientom dostęp do szerszego zakresu wiedzy specjalistycznej.

Skalowalność

Dzięki skalowalności outsourcing IT jest dostępny dla firm o zróżnicowanych i zmieniających się potrzebach. Z łatwością można dobrać konkretny zakres obsługi, dodać albo usunąć konkretne usługi i dostosować je do zmian zachodzących w przestrzeni biznesowej.

Łatwa dostępność

Skorzystanie z usług informatycznych w ramach outsourcingu możliwe jest praktycznie w każdej lokalizacji – to nie tylko Warszawa, ale również mniejsze miejscowości rozsiane na terenie całego kraju. Obsługa może odbywać się zdalnie, telefonicznie albo na miejscu, gdy zachodzi taka konieczność

Skupienie się na podstawowej działalności

Dzięki outsourcingowi IT można skupić się na strategicznych celach swojej firmy, bez konieczności zajmowania się kwestiami informatycznymi, które mogą być skomplikowane i czasochłonne.

Stworzenie wewnętrznego działu IT

Alternatywnym rozwiązaniem dla zlecenia usług outsourcingowych IT jest stworzenie własnego działu informatycznego. Takie rozwiązanie również związane jest z określonymi zaletami i wadami.

Większa kontrola

Posiadanie własnego działu IT zapewnia bezpośrednią kontrolę nad infrastrukturą oraz działaniami zespołu. Również oznacza to większą kontrolę nad bezpieczeństwem i prywatnością danych.

Natychmiastowa reakcja

Dzięki wewnętrznemu zespołowi specjalistów w zakresie informatyki firma ma natychmiastowy dostęp do wsparcia IT. W ten sposób może ona bardzo szybko reagować na wszelkie pojawiające się problemy, rozwiązywać je i minimalizować przestoje, co w wielu przedsiębiorstwach ma kluczowe znaczenie.

Lepsza znajomość specyfiki działania firmy 

Wewnętrzny personel IT lepiej rozumie potrzeby przedsiębiorstwa niż firma zewnętrzna. Może on dzięki temu dostosować optymalne rozwiązania, żeby w ten sposób zapewnić bardziej spersonalizowane wsparcie.

Zróżnicowany zakres dostępnych czynności

Zatrudnienie własnych informatyków powala na uzyskanie kompleksowej gamy usług, niemniej jednak należy pamiętać o tym, że są one ograniczone kompetencjami zespołu. W określonych sytuacjach konieczne może być skorzystanie z usług firm zewnętrznych, które mają w danym zakresie większą wiedzę.

Ostatecznie decyzja dotycząca wsparcia informatycznego w firmie zależna jest od wymagań biznesowych, posiadanego budżetu i długoterminowych celów. Przed podjęciem ostatecznej decyzji warto zatem ocenić konkretne potrzeby przedsiębiorstwa, przeprowadzić analizę kosztów oraz korzyści związanych z każdą z powyższych usług.

Jak wyłączyć codzienne tapety?

Redakcja radogost.pl

Jesteśmy ekspertami w dziedzinie technologii i IT.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Najlepsze narzędzia do pracy zdalnej dla zespołów IT
Jak zarządzać zespołem programistów w metodyce Agile
Przewodnik po wyborze sprzętu komputerowego dla profesjonalistów IT

Jesteś zainteresowany reklamą?